Skriveværksted PS! ved Christina Englund
29. november 2024 – 24. januar 2025
Fredage kl. 11.00-14.00

Kursusbeskrivelse
På dette forløb bliver du præsenteret for forskellige skrivetekniske greb fra fx lyrik, kortprosa eller noveller som inspiration til din egen skriveproces. Vi ser på, hvordan skønlitterære forfattere arbejder med sproget, og det centrale i hver undervisningsgang er skriveøvelser, hvor forskellige greb og tilgange prøves af på stedet og i fællesskab. Vi arbejder i dybden med konkret sproghåndværk, uanset om du har lidt eller megen erfaring med at skrive.

Du bliver undervist i et trygt rum, hvor der er plads og tid til at læse op fra det skrevne – og lytte til de andres tekster. Feedback-runderne foregår på en anerkendende og inspirerende måde, så du bliver hjulpet godt på vej i forhold til metoder og din skriveproces. Du opnår erfaring med din egen litterære stemme, med at give og modtage feedback og får afprøvet litterære virkemidler, som udvikler dine tekster ift. både form og indhold.

Undervisningsforløbet ligger både før og efter juleferien, og som en del af forløbet får du greb til at støtte din egen skrivepraksis og fortsætte på egen hånd i de to uger, hvor der ikke er undervisning.

Underviser
Forfatter Christina Englund

”Skriveøvelsers intuitive og legende tilgang er for mig en vej ind i det at skrive kreativt. Min fornemmeste opgave som underviser er at skabe et rum, hvor alle føler sig trygge, også til at dele noget af det, de skriver.”

Niveau
Undervisningsforløbet er tilrettelagt, så alle uanset niveau kan deltage. Alle mødes med anerkendende feedback, der passer til den enkelte. Holdet er både for dig med nogen skriveerfaring og dig, der aldrig har prøvet at lave en skriveøvelse før.

Undervisningsgange
Undervisningen finder sted fredage kl. 11.00-14.00. Forløbet består af i alt syv undervisningsgange, der hver varer tre timer med gode pauser undervejs. Første undervisningsgang er fredag den 29. november 2024.

Der er undervisning følgende dage:

• 29. november 2024
  • 6. december 2024
  • 13. december 2024
  • 20. december 2024
  • Juleferie – ingen undervisning i ugerne 52 og 1
  • 10. januar 2025
  • 17. januar 2025
  • 24. januar 2025

Sted
Undervisningen foregår på Forfatterskolen PS!, Collinsgade 8, kld. th, 2100 København Ø. Vær opmærksom på at rygning foregår nede ved søen, og at vores toilet er lille.

Tilmelding og optagelse
Du tilmelder dig ved at udfylde og indsende formularen nedenfor. De 8 pladser på dette hold er alle til elever mellem 18 og 40 år, hvorfor vi beder om din alder i tilmeldingsformularen nedenfor. Alle felter i formularen skal udfyldes, og i kommentarfeltet er det vigtigt, at du noterer følgende:

1) Skriveværksted PS! ved Christina Englund 29.11.2024
2) 2-5 linjer om hvorfor du ønsker at deltage i undervisningsforløbet

Du er først sikret en plads på holdet, når du modtager en bekræftelse på mail. Vi modtager som regel flere tilmeldinger, end vi kan tilbyde pladser på holdet, og vi gør meget ud af at sammensætte hvert hold på en god måde. Vi kan derfor ikke garantere dig en plads på et hold.

Pris
Det koster 300 kr at deltage. Du skal først betale, når du modtager en bekræftelse på, at du har fået en plads på holdet. I denne bekræftelse får du også info om betaling.

Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at skrive til vores undervisningskoordinator og erfarne underviser Iben Claces på iben.claces@forfatterskolenps.dk

Vi håber, du vil være med og ser frem til at byde dig hjerteligt velkommen på Forfatterskolen PS!

– Skriveøvelser er en vej ind i det at skrive kreativt –

Kontaktoplysninger

TILMELDING - Skriveværksted PS! ved Christina Englund start 29. november 2024