Marie Bjørn ( f. 1991)
Uddannet dramatiker fra Dramatisk Skrivekunst i 2019 og debuterede med den Reumert-nominerede forestilling “Apokalypse” på Teater Momentum i 2020. Senest skrevet “Galathea3000” til Mungo Park.
Undergang – på makro og mikroplan – er tilbagevendende i Marie Bjørns skrift. Undergang som udgangspunkt for transformation og oprør. Undergang som krævende og kaotisk for det enkelte menneske.
Er forelsket i ideen om tekst som underbevidsthedens højborg, om tekst som et rum, hvor intet er umuligt eller forkert – og skriver selv sine tekster fra det state of mind.

Iben Claces (f. 1973)
Uddannet fra Forfatterskolen og eksamineret Kunstgrebsinnovatør.
Syv bøger, herunder digtsamlingen Tilbage bliver, som modtog Debutantprisen, Breve fra en Indiensfarer (rejseessays) og senest romanen Tærskler. Skriveunderviser siden 1998. Freelance-redaktør af fiktion og fagbøger. Siden 2011 projektleder og facilitator, bl.a. for projektet Med egne ord – 14 kvinders beretninger om overgreb med udgivelse af antologi af samme navn. Tildelt flere rejse- og arbejdslegater fra bl.a. Danida og Statens Kunstfond. Optaget af litteraturens frisættende kraft.
www.ibenclaces.dk

Louise Juhl Dalsgaard (f. 1973)
Debuterede i 2011 med digtsamlingen Mit ønske om at dø er rent hypotetisk og har siden udgivet både kortprosa, digte og romaner og et lydlitterært værk i samarbejde med komponist og musiker David Mondrup.
April 2024 udkommer hendes 9. bog, romanen Om en hals, på forlaget Grønningen1: En coming-of-age roman om en ung kvinde, der farer vild i livet i forsøget på at ”regne det ud.”
Foruden sit virke som forfatter arbejder Louise Juhl Dalsgaard også som projektmedarbejder ved Aarhus Litteraturcenter og er kunstnerisk leder af forfatterlinjen ved Dansk Talentakademi.

Christina Englund (f. 1974)
Debuterede som skønlitterær forfatter i 1992 og har siden skrevet seks romaner, hvoraf den sidste, Slugt, udkom i april 2021.
Christina Englund har igennem mere end 15 år undervist både børn og voksne på højskoler, gymnasier, folkeskoler og biblioteker.
Hun har skrevet artikler, digte og noveller til forskellige tidsskrifter og aviser og været vært på P8-programmet, Jazz&Bøger.

Abelone Koppel
Skuespiller og manusforfatter, men arbejder mest som dramatiker. Har undervist i over 20 år – børn, unge og voksne – i filmdramaturgi, idéudvikling, historieopbygning, kreativ skrivning mm.
Abelone Koppel er en ildsjæl, når det handler om mødet mellem mennesker. Dét er i centrum i for arbejdet både som dramatiker og som underviser og formidler: Troen på, at verden bliver et bedre sted, når vi kan mødes som mennesker og ser hinanden. Hun har stor erfaring i at tilrettelægge og afholde workshops, der bygger bro mellem mennesker, gør dem i stand til at dele deres historier og skabe livsglæde.
“Jeg har i alt mit arbejde som underviser fokus på normkritik og trygge rum. Jeg har gennem arbejdet med workshoppen BRYD gennem 12 år, arbejdet med køn, identitet, seksualitet, fordomme og det at skabe bro mellem mennesker. Jeg arbejder med workshops under Folkekirkens skoletjeneste og Teater Zeppelin, alle workshops der handler om det at være menneske, møde andre respektfuld, hvordan det at være menneske, og passe på sig selv og andre, er noget vi skal lære, og hele tiden kan udvikle.”

Jesper B. Korndal (f. 1981)
Debuterede  i 2007 og har siden udgivet otte digtsamlinger. Han underviser i lyrik og kreativ skrivning rundt om i landet, og blev for digtsamlingen “3520 Korndal”, der omhandler opvæksten i Farum, nomineret til Furesø Kommunes Kulturpris i 2019. Modtager af Skulderklap- legatet fra Danske Skønlitterære Forfattere i 2020.

Hans Peter Madsen (f. 1995)
Debuterede med novellesamlingen Brænd huset ned, giv træet vand (2021). Romanen Hyldemeter udkommer til maj 2024. Er cand.mag. i litteraturhistorie og arbejder som freelancer i forlagsbranchen, hovedsageligt som oversætter af engelsksproget skønlitteratur. Derudover fast underviser på forfatterlinjen på Dansk Talentakademi i Holstebro og litteraturkritiker ved magasinet Atlas.

Nore Kornø Rasmussen (f.1990)
er bachelor i Teater- og performancestudier og Cand.mag. i Moderne kultur og kulturformidling fra Københavns Universitet. Hun har haft fagligt fokus på fortællende og atmosfæriske rum og er tidligere ansat som frivilligkoordinator og udvikler af frivillige aktiviteter på Forfatterskolen PS!. Udgiver roman for børn og unge i 2023.