OBS: Holdet er fuldt booket og der er lukket for tilmelding.

Skriveværksted PS! ved Abelone Koppel

27. august 2024 – 8. oktober 2024
Tirsdage kl. 10.00-13.00

Kursusbeskrivelse

På dette forløb bliver du præsenteret for forskellige skrivetekniske greb fra fx lyrik, kortprosa eller noveller som inspiration til din egen skriveproces. Vi ser på, hvordan skønlitterære forfattere arbejder med sproget, og det centrale i hver undervisningsgang er skriveøvelser, hvor forskellige greb og tilgange prøves af på stedet og i fællesskab. Vi arbejder i dybden med konkret sproghåndværk, uanset om du har lidt eller megen erfaring med at skrive.

Du bliver undervist i et trygt rum, hvor der er plads og tid til at læse op fra det skrevne – og lytte til de andres tekster. Feedback-runderne foregår på en anerkendende og inspirerende måde, så du bliver hjulpet godt på vej i forhold til metoder og din skriveproces. Du opnår erfaring med din egen litterære stemme, med at give og modtage feedback og får afprøvet litterære virkemidler, som udvikler dine tekster ift. både form og indhold.

Underviser
Dramatiker og forfatter Abelone Koppel  Undervisere

“Min undervisning er kendetegnet ved, at jeg tror på, at det at skrive er et frirum. Det er vigtigt for mig i undervisningen at skabe et trygt rum at skrive i, et rum, hvor du kan være dig selv og være med til at skabe et rum, hvor de andre også kan være sig selv. Jeg er optaget af fri skrivning uden præstation og konkurrence. Et rum, hvor du skriver og læser op, lytter til det, du selv har skrevet og det, de andre har skrevet. Et rum, hvor du lærer at give og modtage nærende og positiv feedback. Øvelserne er forhåbentlig med til at give dig lyst til at skrive og bruge skrivningen, måske også når kurset er færdigt.”

Niveau
Undervisningsforløbet er tilrettelagt, så alle uanset niveau kan deltage. Alle mødes med anerkendende feedback, der passer til den enkelte. Holder er både for dig med nogen skriveerfaring og dig, der aldrig har prøvet at lave en skriveøvelse før.

Undervisningsgange
Forløbet består af syv undervisningsgange, der hver varer tre timer med gode pauser undervejs. Undervisningen finder sted tirsdage kl. 10.00-13.00 med første gang tirsdag den 27. august 2024.

Der er undervisning følgende dage:

• 27. august 2024
  • 3. september 2024
  • 10. september 2024
  • 17. september 2024
  • 24. september 2024
  • 1. oktober 2024
  • 8. oktober 2024

Sted
Undervisningen foregår på Forfatterskolen PS!, Collinsgade 8, kld. th, 2100 København Ø. Skolen flytter i sommerferien, så dette undervisningsforløb bliver det allerførste i de nye dejlige lokaler på Østerbro tæt på Søerne i København. Vær opmærksom på at rygning foregår nede ved søen, og at vores toilet er lille (bemærk håndvaskens størrelse…). Vær også opmærksom på, at vi glæder os til at byde dig indenfor.

Tilmelding og optagelse
Du tilmelder dig ved at udfylde og indsende formularen nedenfor. 6 af i alt 8 pladser på dette hold er til elever mellem 18 og 30 år. Vi beder om din alder i formularen. Alle felter skal udfyldes, og i kommentarfeltet vil bede vi dig om at notere følgende:

1) Skriveværksted PS! ved Abelone Koppel
2) 2-5 linjer om hvorfor du ønsker at deltage i undervisningsforløbet

Du er først sikret en plads på holdet, når du modtager en bekræftelse på mail. Vi modtager som regel flere tilmeldinger, end vi kan tilbyde pladser på holdet, og vi gør meget ud af at sammensætte hvert hold på en god måde. Vi kan derfor ikke garantere dig en plads på et hold. Hvis du ikke får plads, bliver du tilbudt, at vi må opbevare din mailadresse, så du får besked, næste gang et lignende hold bliver slået op.

Pris
Det koster 300 kr at deltage. Du skal først betale, når du modtager en bekræftelse på, at du har fået en plads på holdet. I denne bekræftelse får du også info om betaling.

Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at ringe eller skrive til skolen med dine spørgsmål på tlf. 8195 8102 eller på mailen info@forfatterskolenps.dk

Vi håber, du vil være med og ser frem til at byde dig hjerteligt velkommen på Forfatterskolen PS!

– at skrive er et frirum